Hubnutí bez hladu – online kurz

Vyzkoušela jste spoustu diet, hladovění i „zázračných pilulek“ na hubnutí a přesto se vám nedaří získat a udržet si štíhlou postavu? Máte plné zuby nepříjemných narážek od kolegyň v práci a okolí na vaši prostorově výraznější postavu? Chcete se změnit?

Pokud je to i váš případ, pak čtěte dále, a dost možná narazíte na pomocnou ruku, která vás konečně dovede k životní změně – k vaší vysněné postavě a dobrému pocitu sama ze sebe.

 

Jsem prostorově výraznější

 

Kolikrát v životě jste již vyslovila větu: Jsem tlustá? Kolikrát v životě jste stála před zrcadlem a nevěřícně kroutila hlavou, se slovy: Já s tou mojí postavou musím začít něco dělat?

Většina žen tuší, že pouze slovy nezhubnou, a zároveň se brání pustit do dlouhodobých změn, které vedou k dobrému pocitu a štíhlému vzhledu:

  • celkově nastavit organismus na změnu,
  • upravit jídelníček,
  • upravit životní styl,
  • uvědomit si a smířit se s tím, že člověk pracující na směny nebo 8-10 hodin denně a při dnešním hektickém životním tempu nemůže dlouhodobě vypadat jako profesionální sportovec nebo modelka z plakátu, pro které je to obživou i smyslem života,
  • zvýšit výdej energie pohybovou aktivitou,
  • ztotožnit se s tím, že budou cvičit, aby se cítily lépe, měly ze sebe dobrý pocit, měly dobrou kondici, byly zdravější a ne jen kvůli hubnutí samotnému.

 

Rozhodla jsem se udělat něco se svou postavou

 

Jste pevně rozhodnutá začít řešit svou nadváhu?

 

hubená vs tlustá žena

 

Pak se s velkou pravděpodobností zařadíte do jedné z těchto skupin lidí:

  • Lidé, kteří se vrhnou pouze do různých „zaručených diet“ z časopisů nebo diet, které zrovna pomohly jejich kamarádce. Anebo začnou utrácet peníze za kouzelné „hubnoucí pilulky“. Sport (pohyb) jde stranou, protože pohyb bolí, vyžaduje čas, námahu a držet dietu je přece mnohem pohodlnější.
  • Lidé, kteří nasadí obrovské tempo a chtějí strhnout vše naráz. Začnou držet dietu a vykonávat nárazově velký objem fyzických aktivit. Většinou podlehnou módnímu trendu a zvolí pohyb naprosto nevhodný pro daného člověka a to s sebou přináší bolest, únavu a následnou demotivaci a pomalé ukončení fyzických aktivit.
Standardní problém „dietáře“ z druhé skupiny lidí, který se do toho vrhne po hlavě:

 

Ubere si moc jídla a přidá hodně fyzické zátěže – nastaví velký nepoměr mezi příjmem a výdejem energie, což má následně typický průběh: váha spadne dolů – váha stagnuje (nejde ani dolů ani nahoru) – začne se objevovat únava a demotivace a následně začne váha opět vzrůstat.

 

Cvičím, ale nehubnu

 

Mnoho z nás si myslí, že se stačí pouze nějakým způsobem hýbat a váha půjde dolů. Pak je další velká skupina lidí, která si myslí, že čím více se sedře, čím více se zapotí, tím většího efektu v podobě klesající váhy dosáhne. A to je omyl.

Ne každá fyzická aktivita je vhodná pro každého a ne každá aktivita podporuje hubnutí. Musíte respektovat svoji aktuální váhu, kondici, věk a také váš zdravotní stav.

Pohyb se musí plánovat, musí se správně zvolit a musí se provádět správnou intenzitou dle toho, čeho chcete dosáhnout.

Neméně důležitý je i odpočinek.

 

Jak postupovat, abych při cvičení hubnula

 

Podívejme se nejdříve na základní typy pohybů:

  • procházka – pro lepší zdraví,
  • ostrá chůze (rychlochůze) – pro hubnutí,
  • běh – budování kondice,
  • sprint – budování maximální kondice (vrcholoví sportovci).

Při velmi intenzivním pohybu (kdy jsme téměř sedření) sice spálíme hodně energie, ale většina spálené energie bude cukr. Platí jednoduchá rovnice: čím více intenzity do cvičení dáme, tím více spalujeme cukry na úkor tuků.

Nejlepšího efektu hubnutí (spalování tuků) dosáhneme, když praktikujeme aerobní druhy pohybu. Zde můžeme zařadit např. rychlou chůzi či jízdu na kole v rovinatém terénu.

co je to aerobní cvičení díky, kterému se hubne

 

Pokud chcete začít cvičit, potom je doporučeno se řídit tímto (ideálním) postupem:

  • Vyšetření u fyzioterapeuta – stabilizační systém páteře.
  • Zjistit, jaký je váš celkový zdravotní stav a v jaké jste kondici, což je dobré vědět pro výběr správné pohybové aktivity.
  • Určení správné intenzity a správné délky pohybu pomocí zátěžového testu (přesné zjištění vašeho optimálního aerobního pásma).

Vaše optimální aerobní pásmo, při kterém budete spalovat tuky, lze přibližně vypočítat pomocí jednoduchého vzorečku:

(220 – věk) x 0,7

 

Zjistíte tak optimální tepovou frekvenci, při které vaše tělo spaluje nejlépe tuky (měla by se pohybovat kolem 60-70% vašeho maxima).

 

Motivace, rady a pomoc, jak nejlépe zhubnout

 

Nevíte, jak si sestavit a upravit dietní jídelníček? Nevíte, co funguje u hubnutí? Chybí vám motivace?

Potom vám určitě pomůže tento online kurz:

 

Velký kurz hubnutí – o cestě k malému břichu!>>

 

Lektor online kurzu o hubnutí Tom Břicháč stojí před tabulí a v ruce drží svou fotku s nadváhou
Autor online kurzu o hubnutí Tom Břicháč vypráví svůj životní příběh

 

Podívejte se na další videa z kurzu zdarma:

Náhled online video kurzu o hubnutí - lektor před tabulí vysvětluje, jak zhubnout a váhu si udržet
Vstupte zdarma do online kurzu a dozvíte se, po čem nejvíce přiberete a co vás naopak zachrání

 

Chci se v online kurzu hubnutí dozvědět více >>

 

 

Sdílejte tento článek o hubnutí a pomozte tak kamarádce s podobnými problémy.

5 tipů na nejoblíbenější vonné svíčky pro ženy 4. 11. 2018
Háčkování – rady pro začátečníky 16. 1. 2016
Origami – skládání z papíru pro chvíle relaxace 1. 5. 2016
Zdobení dortů se už nemusíte bát 11. 9. 2013
Jedlé kytice z ovoce, bonbónů nebo uzeniny 9. 3. 2018